Lierop breidt zegereeks uit naar zes wedstrijden met overwinning in onstuimige wedstrijd in Millheeze

Het eerste van Lierop stond voor een lastige uitdaging: winnen bij nummer vijf Millheezer Boys. Thuis werd er eerder al gewonnen met 3-1 en Lierop is in uitstekende vorm sinds de winterstop. Alle vijf de wedstrijden werden gewonnen, de tweede periode werd evenals de eerste maar nipt misgelopen en de eerste plek is met vier punten voorsprong stevig gevestigd. Toch zal het ook deze lastige uitwedstrijd op natuurgras moeten winnen, wil het er zo goed voor blijven staan in de race om de titel.

Die overwinning lijkt al vroeg dichtbij te komen. De wedstrijd is nog niet eens goed en wel onderweg als Lierop al toeslaat. Bart Sijbers maakt optimaal gebruik van de barre weersomstandigheden en een glippertje van de doelman. Die laat de bal door zijn handen glippen na een hoekschop en ziet Bart koelbloedig afronden: 0-1. De vroege voorsprong blijkt bepaald geen voorschot voor een goede wedstrijd te zijn. Het natte veld en de harde wind werken niet mee met beide teams, die amper in staat zijn de bal vijf keer naar iemand van dezelfde kleur over te spelen. De vele slordigheden zorgen echter niet voor veel kansen aan beide kanten. Sjoerd van Seggelen voorkomt halverwege de eerste helft dat de spits van de thuisploeg oog in oog kan komen met doelman Han Maas, terwijl Tijn van Nuenen aan de andere kant een kans op aangeven van diezelfde Sjoerd over werkt.

Toch slaat Lierop nogmaals toe voor de thee. Sem van de Nieuwenhof splijt het veld open met een heerlijke steekbal op Tijn, die met zijn snelheid op rechts voor gevaar kan zorgen. Hij zet de bal strak en laag voor op clubtopscorer Nick Verdonk, die zijn zestiende doelpunt binnentikt: 0-2.

Het blijkt de aanzet te zijn voor Millheezer Boys om de tweede helft hoger en agressiever druk te gaan zetten op de opbouw van Lierop. Dat heeft het de eerste vijftien minuten na rust behoorlijk lastig, maar weet de druk te overleven direct na de rust. Het laat vervolgens na de wedstrijd in het slot te gooien, zo mist Nick een aantal kansen op aangeven van linksbuiten Daan Hooglugt en Kevin Geerts op de 0-3. Vervolgens slaat de nummer vijf wel genadeloos toe met de aansluitingstreffer: de linksbuiten van Millheeze mag vanaf links ver de zestien inkomen en vanuit een moeilijke hoek uithalen: 1-2. Wat volgt is een slotfase met kansen aan beide zijden, waar Jeroen Gubbels nog minuten mag maken op de plek van Tijn. Han moet een aantal keer redding brengen terwijl Nick, Daan en Rens Bekx ook nalaten de wedstrijd te beslissen. Doelpunten vallen uiteindelijk niet meer, waardoor Lierop de rommelige wedstrijd winnend af weet te sluiten.

Het was zeker niet de beste wedstrijd maar het bleek ook andermaal dat de ondergrens van de hardwerkende manschappen van trainer Tim van Seggelen bijzonder hoog is geworden. Tim heeft een talentvolle ploeg in 17 competitiewedstrijden om weten te toveren van middenmoter tot koploper. Met 41 punten staat het nog altijd 4 punten voor op achtervolger ASV’33 en heeft het tot nu toe slechts 10 punten laten liggen. Of de Rood-Witten de titelrace volhouden zal over twee weken blijken, dan spelen ze na een weekendje paasrust de uitwedstrijd tegen middenmoter Bavos. De wedstrijd in Bakel begint om 14:30 en is de voorlopig laatste uitwedstrijd tot het competitieslot tegen Brandevoort in Helmond. Tot dan!