Lierop bekroont koninklijk seizoen en pakt de titel in stijl

De champagne is ontkurkt: Lierop 1 is na een geweldig seizoen kampioen in de 4de klasse-G. Vooraf was de opdracht duidelijk: er moest gewonnen worden van degradatiekandidaat Boerdonk. Later op de dag bleek dat ook een gelijkspel door het volgende puntenverlies bij de concurrenten had volstaan, maar toen was er al lang en breed over de tegenstander heengewalst.
Lierop laat er weinig gras over groeien, iets wat op een kunstmatige grasmat natuurlijk ook lastig is. Zoals zo vaak dit seizoen zitten ze er direct bovenop en pakken de de controle over de wedstrijd. Het resulteerde binnen een kwartier al in een comfortabele marge; Boerdonk krijgt uit een corner het eerste wapenfeit, maar de aanvaller schiet naast. Even later, nadat Lierop een aantal hoekschoppen gehad heeft en Nick Verdonk de bal al eens op centimeters naast het doel heeft gemikt, is het al raak voor de rood-witten: Nick geeft laag voor op Rob Kornuijt, die enkel binnen hoeft te tikken: 1-0. Luttele minuten later barst er wederom gejuich los langs de kanten: dit keer zijn de rollen omgedraaid en is het Rob met de assist op Nick, die wegdraait en kiezelzand binnenschiet: 2-0.

Vervolgens is het aan Lierop te danken dat Boerdonk nog enigszins ongeschonden de kleedkamers op mag gaan zoeken. Rens Bekx, Nick en Tijn van Nuenen, allen krijgen ze de kans Lierop verder in veilige haven te brengen, maar de afronding zit tegen. Ook Rob en Daan Hooglugt krijgen daarvoor nog kansen, maar ze eindigen geen van allen tussen de palen in het net. Boerdonk komt er door een geduldig Lierop in balbezit maar amper aan te pas, maar brengt de spanning ogenschijnlijk weer helemaal terug in de wedstrijd vlak voor rust: uit een snelle en goed uitgespeeld tegenstoot, waar Lierop niet goed verdedigt, komen ze terug tot 2-1.

Met wat thee achter de kiezen komen beide ploegen voor een in eerste instantie hele andere tweede helft uit de kleedkamers. Boerdonk zet meer aan in de openingsfase en maakt het Lierop lastiger dan in de eerste helft. Toch blijft Lierop, in tegenstelling tot de tegenstander, zijn kansen krijgen en na even geaarzel ook benutten: Daan vindt Nick met een heerlijke voorzet vanaf links en die schiet raak: 3-1. De opluchting is groot en slaat om in euforie als Lierop de wedstrijd even later in het slot gooit. Sjoerd van Seggelen wordt vervangen door Kevin Geerts terwijl Tijn eraf gaat voor Sjoerd van Heugten. Met hen in de ploeg valt de definitieve beslissing na een mooie titelrace dit jaar. De 4-1 komt op naam van Bart Sijbers, aanvoerder en als enige speler ook bij het laatste kampioenschap tien jaar geleden al aanwezig. Hij benut een rebound van een schot van Nick. Die zoekt naar de hattrick maar moet daar nog even op wachten.

Eerst is het de beurt nog aan Sem van de Nieuwenhof, die de bal in twee instanties achter de sterk keepende doelman krijgt: 5-1. Die score is enkel dankzij het optreden van de doelman van Boerdonk en de missers van Lierop niet al in de dubbele cijfers aanbeland, maar loopt enkele minuten voor het laatste fluitsignaal toch nog wat verder op. Kevin doet met een mooie voorzet nog een duit in het zakje assists en bedient al doende Nick, die weer een hattrick en de 6-1 maakt en daarmee een topseizoen neerzet.

Het betekent een slotakkoord van een memorabele kampioenswedstrijd waarin Lierop de tegenstander niet voor het eerst volledig de baas is. Op basis van het spel, de doelpunten en de ijzersterke defensieve organisatie is het een dik verdiende titel. De manschappen van Tim van Seggelen en zijn technische staf zijn in amper een jaar tijd van degradatiezorgen naar de derde klasse gegaan en staan met nog twee wedstrijden te gaan maar liefst 10 punten (!) voor op de naaste concurrent Eli. Dat is op 12 mei nog de tegenstander in de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Zij mogen zich naar alle waarschijnlijkheid op gaan maken voor de play-offs. In Lierop is het kampioensfeest met spelers, staf en supporters ondertussen in alle hevigheid losgebarsten op een dag voor in de eeuwigheid. Ze hebben alle tijd om na te genieten (en hebben dat ook zeker gedaan), 12 mei gaat de competitie des keizers baard verder. Tot dan!

Vind je dit een leuk bericht? Deel het dan!

HIER VIND JE ONS

SV Lierop
Sportpark de Renkant
Schuttersstraat 19
5715 BH  Lierop

Wil jij op de hoogte blijven?

Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief. Met enige regelmaat versturen wij een nieuwsbrief naar jouw mailbox. Zo ben, en blijf je altijd op de hoogte van de ontwikkelingen binnen onze club!