Tropisch Voetbalkamp 2023

In het weekend van 8 en 9 juli vond de 4e editie van het jaarlijkse voetbalkamp weer plaats! Een kleine 83 deelnemers en ongeveer 30 kaderleden melden zich zaterdag ochtend met volle energie op een zeer zonnige Renkant.

Bij aankomst werden de deelnemers opgedeeld in diverse groepen en kregen zij een prachtig t-shirt aangereikt in de kleuren van Manchester City. De ochtend stond in het teken van diverse voetbalspellen, waaronder boarding en de pannakooi. Ook werd er met de snelheidsmeter gemeten hoe hard er geschoten kon worden.

Na de gezamenlijke lunch stonden er in de middag diverse waterspellen op de agenda. De Stormbaan van ruim 30 meter was hierbij de absolute blikvanger, waar veelvuldig gebruik van werd gemaakt door jong en “oud”.

Ook aan de andere (water)spellen werd met veel enthousiasme deelgenomen. In combinatie met het warme weer een zeer gelukkige en geslaagde keuze.

Na het middag programma werd er gezamenlijk genoten van de frietjes en snacks.

Na het diner stond het avondprogramma op de agenda. Voor de jongste groepen stonden er allerlei gezelschapsspellen (o.a. sjoelbak, kubben) opgesteld op het hoofveld, waar naar eigen behoefte gebruik van kon worden gemaakt.

De oudste groepen gingen hierbij in het dorp op zoek naar allerlei attributen, die zij vervolgens mee moesten nemen naar het sportpark. Echter, deze zoektocht werd extra moeilijk gemaakt door de organisatie. Deze moest men proberen te ontwijken, omdat er anders strafpunten volgden. Deelnemers, maar ook de begeleiding beleefden veel plezier aan dit spel. De “ezelpoep” (één van de attributen) zorgde voor de nodige hilariteit.

Na het avondprogramma ging “iedereen?” van de welverdiende nachtrust genieten. Deze was zeer welkom na een lange, warme en zeer intensieve dag.

De zondag werd afgetrapt met een ontbijt. Vervolgens werden er weer andere voetbalspellen gespeeld, waar de partijvorm wat meer centraal stond.

Ook stond het penalty “skiete” op de agenda. Onze Han is er nu nog dol van en het is twijfelachtig of hij weer fris aan het nieuwe seizoen kan beginnen.

Rond de middag werd het voetbalkamp gezamenlijk afgesloten en keerde iedereen moe maar voldaan huiswaarts.

Bij deze wederom een woord van dank aan alle deelnemers, kaderleden, sponsoren, vrijwilligers en iedereen die deze editie weer tot een succes hebben gemaakt.

Organisatie kijkt terug op een zeer geslaagde editie en kijkt nu al uit naar het 1e lustrum volgend jaar.

Vriendelijke sportgroet,

Organisatie Voetbalkamp SV Lierop